Subject: FW: EL direktiiv 2005/36/EÜ: tunnustamise 2022. aasta statistika, raport (Euroopa Komisjonile)
From: "Sigrid Ester Tani" <[email-masked]>
To: "Liina Saar" <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Anu Vau" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "HARNO" <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Justiitsministeerium" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "RAM Info" <[email-masked]>
Cc: Külli All <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "'Karmen Vits'" <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Tue, 3 Dec 2024 10:38:43 +0200

Lugupeetud pädev asutus

(direktiivi 2005/36/EÜ alusel)

Haridus- ja Teadusministeeriumi kui kutsekvalifikatsioonide tunnustamise
koordinaator direktiivi 2005/36/EÜ alusel koondab  statistikat
kutsekvalifikatsiooni tunnustamise kohta liikmesriikides Euroopa
Komisjonile esitamiseks. Palun teilt siinjuures andmeid 2023 ja 2024 (kuni
detsembrini) aasta kohta tähtajaga reede, 13.12.2024. Liikmesriikidel on
kohustus aasta lõpuks Komisjoni vastavasse andmebaasi andmed sisestada ja
ära saata direktiivi toimimise kohta ülevaatlik raport. Kui varasemalt on
komisjon soovinu andmeid eelmise kalendriaasta kohta siis seekord
palutakse ka jooksva aasta ehk 2024 kokkuvõtteid.

Palume teilt infot, kas teie kui pädev asutus olete läbi viinud
kutsekvalifikatsiooni tunnustamisi vastavalt direktiivile 2005/36/EÜ (ja
Välisriigi kutsekvalifikatsiooni tunnustamise seadusele
<https://www.riigiteataja.ee/akt/110072020061?leiaKehtiv> ) 2023. ja 2024
aastal.

Esiteks palume infot, kas teie poole on pöördunud  EL/EEA kodanikke,
kellel on teise EL/EEA riigi kutsekvalifikatsioon, kes on mujal omal
erialal töötanud, ja kes on soovinud tunnustamist selleks, et Eestis samal
erialal töötada?

Palun vastake allolevatele küsimustele, tuues taotlejate arvu ja info
välja aasta kaupa.

1.	Mitu kutsekvalifikatsiooni tunnustust olete läbi viinud
(kutsete/erialade kaupa) - mis riigi kvalifikatsioon, mis EL/EEA
kodakondsus? Kas esines kolmanda riigi kvalifikatsiooni, mis oli eelnevalt
teises EL riigis tunnustatud (ja mille suhtes kehtis 3-aastase töökogemuse
nõue esmase tunnustuse andvas riigis)?
2023. aasta –
2024. aasta –
2.	Kas tunnustamine oli automaatne? Kas rakendati kohanemisaega/
sobivustesti? Tulemus?
2023. aasta –
2024. aasta –
3.	Kas keegi on taotlenud ajutise teenuse osutamist (st osutada
ajutist teenust ilma ametliku registreerimiseta) - kui jah, kas rakendati
kvalifikatsiooni eelnevat kontrolli? Mis riigi kvalifikatsiooniga oli
taotleja? Kas oli piiriülene teenuse osutamine?
2023. aasta –
2024. aasta –

Lisaks vajame Eesti raporti jaoks vastuseid küsimusele:

4) Mitu Eesti kodanikku, selleks et teises EL riigis omal alal tunnustust
saada ja seal töötada, soovisid Eesti pädevalt asutuselt oma
kutse/kutsetegevuse kohta kinnitust (tõendit näiteks kutsesisu, hea maine
kohta)? Kui teil on infot sihtriigi kohta, palun andke ka see teada.
Terviseametil palume lisada ka eriarsti eriala, millel kvalifikatsiooni
tõendit sooviti.
2023. aasta –
2024. aasta –

Direktiivi 2005/36/EÜ
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/HTML/?uri=CELEX:32005L0036
>  alusel on pädevaks asutuseks kutsekvalifikatsiooni tunnustav asutus
järgmistes valdkondades:

- Terviseamet [arst (k.a. eriarst), hambaarst, üldõde, ämmaemand,
proviisor + farmatseut]
- Põllumajandus- ja toiduamet (loomaarst)
- HTM õpetajapoliitika valdkond (õpetaja)
- Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet (tehnilised kutsed /
tegevused; vastutav spetsialist / pädev isik)
- Advokatuur (advokaat)
- Harno (laagri juhataja/kasvataja)
- Transpordiamet (sõiduõpetaja jt liiklusohutuskutsed, teedeehitus)
- Justiitsministeerium (pankrotihaldur, patendivolinik, vandetõlk)
- Politsei- ja piirivalveamet (turvatöötaja, jt kutsetegevused)
- Päästeamet (tuletööd)
- Keskkonnaministeerium (k.a. Keskkonnaamet, Maa-amet – keskkonna ala
reguleeritud kutsetegevused)
- Rahandusministeerium (siseaudiitor)

Täiendavat infot kutsekvalifikatsioonide tunnustamise direktiivi
2005/36/EÜ ning küsimustikule vastamise kohta saab allolevatelt
kontaktidelt:

Tiia Raudma
EL kutsekvalifikatsiooni tunnustamise Eesti koordinaator
Haridus- ja Teadusministeerium
tel 5649 9163

Sigrid Ester Tani
oskuste valdkonna peaekspert
tel  555 898 51

Lugupidamisega

Sigrid Ester Tani

Peaekspert | Kutsehariduse ja oskuste poliitika osakond

Tel 735 4023 | mob 555 898 51

Haridus- ja Teadusministeerium

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.hm.ee/> www.hm.ee |  <http://www.fb.com/haridusministeerium>
fb.com/haridusministeerium |  <https://twitter.com/haridusmin>
twitter.com/haridusmin

From: Tiia Raudma <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, November 28, 2024 12:28 PM
To: Sigrid Ester Tani <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: EL direktiiv 2005/36/EÜ: tunnustamise 2022. aasta statistika,
raport (Euroopa Komisjonile)

Tere, Sigrid!

Meil oli sellest juttu: et tuleb p-a-dele saata kutu statistika kogumise
meil.

Harilikult on küsitud aasta siis eelmine – muidu 2023, aga sel korral
küsiks ka selle aasta kohta (kuna see oli KOM hiljutine palve).

Palun vt eelmise aasta meili (alt) ja tee vastavad muudatused.

Üle tuleb ka vaadata kontaktide nimekiri – seda saame veel arutada.

Saada siis mulle meili esialgne tekst.

See veel ei põle … anname neile ikka paar nädalat tegutseda, aga nii et
meil oleks piisavat aega (jõuludeks?).

Tiia

From: Tiia Raudma
Sent: Friday, November 24, 2023 10:35 AM
To: Liina Saar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked] <mailto:[email-masked]> ;
<mailto:[email-masked]> [email-masked]; JM info Shared MB
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ;  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]
Cc: [email-masked] <mailto:[email-masked]> ;  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]; RAM Info <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Maris
Raimets <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Janne Pukk
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Külli All <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ;  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]
Subject: EL direktiiv 2005/36/EÜ: tunnustamise 2022. aasta statistika,
raport (Euroopa Komisjonile)

Lugupeetud pädevad asutused (direktiivi 2005/36/EÜ alusel)

            - Terviseamet [arst (k.a. eriarst), hambaarst, üldõde,
ämmaemand, proviisor + farmatseut]

            - Põllumajandus- ja toiduamet (loomaarst)

            - HTM õpetajapoliitika valdkond (õpetaja)

            - Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet (tehnilised
kutsed / tegevused; vastutav spetsialist / pädev isik)

            - Advokatuur (advokaat)

            - Harno (laagri juhataja/kasvataja)

            - Transpordiamet (sõiduõpetaja jt liiklusohutuskutsed,
teedeehitus)

            - Justiitsministeerium (pankrotihaldur, patendivolinik,
vandetõlk)

*	Politsei- ja piirivalveamet (turvatöötaja, jt kutsetegevused)
*	Päästeamet (tuletööd)
*	Keskkonnaministeerium (k.a. Keskkonnaamet, Maa-amet – keskkonna
ala reguleeritud kutsetegevused)
*	Rahandusministeerium (siseaudiitor)

Euroopa Komisjon ootab statistikat kutsekvalifikatsiooni tunnustamise
kohta. Palun teilt siinjuures andmeid 2023 ja 2024 (kuni detsembrini)
aasta kohta tähtajaga reede, 13.12.2024. Liikmesriikidel on kohustus aasta
lõpuks Komisjoni vastavasse andmebaasi andmed sisestada ja ära saata
direktiivi toimimise kohta ülevaatlik raport.

Selgituseks:

Kas pädev asutus on 2023. ja 2024  aastal läbi viinud
kutsekvalifikatsiooni tunnustamisi vastavalt direktiivile 2005/36/EÜ (ja
Välisriigi kutsekvalifikatsiooni tunnustamise seadusele)?

 <https://www.riigiteataja.ee/akt/110072020061>
https://www.riigiteataja.ee/akt/110072020061

St kas teile on tulnud EL/EEA kodanikke, kellel on teise EL/EEA riigi
kutsekvalifikatsioon, kes on mujal omal erialal töötanud, ja kes on
soovinud tunnustamist selleks, et Eestis samal erialal töötada?

Täpsemad küsimused on järgmised (ajavahemik statistikaks on 2023.
kalendriaasta ja 2024. aasta ):

1) Mitu kutsekvalifikatsiooni tunnustust olete läbi viinud
(kutsete/erialade kaupa) - mis riigi kvalifikatsioon, mis EL/EEA
kodakondsus? Kas esines kolmanda riigi kvalifikatsiooni, mis oli eelnevalt
teises EL riigis tunnustatud (ja mille suhtes kehtis 3-aastase töökogemuse
nõue esmase tunnustuse andvas riigis)?

2) Kas tunnustamine oli automaatne? Kas rakendati kohanemisaega/
sobivustesti? Tulemus?

3) Kas keegi on taotlenud ajutise teenuse osutamist (st osutada ajutist
teenust ilma ametliku registreerimiseta) - kui jah, kas rakendati
kvalifikatsiooni eelnevat kontrolli? Mis riigi kvalifikatsiooniga oli
taotleja? Kas oli piiriülene teenuse osutamine?

Lisaks oleks Eesti raporti jaoks vaja teada:

4) Mitu Eesti kodanikku, selleks et teises EL riigis omal alal tunnustust
saada ja seal töötada, soovisid Eesti pädevalt asutuselt oma
kutse/kutsetegevuse kohta kinnitust (tõendit näiteks kutsesisu, hea maine
kohta)? Kui teil on infot sihtriigi kohta, palun andke ka see teada.

NB! Terviseamet: palun andke teada ka eriarsti eriala.

Lugupidamisega

Tiia Raudma

EL kutsekvalifikatsiooni tunnustamise Eesti koordinaator

Haridus- ja Teadusministeerium

tel 5649 9163

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.